Kalėdinė pasaka rytais – dar viena tėvų ir mokyklos bendra veikla

Pastaruoju metu dažnai diskutuojama apie tėvų įtraukimo į mokyklos gyvenimą ir vaikų ugdymą mokykloje būtinybę. Yra moksliškai pagrįsta, kad tėvų dalyvavimas ugdymo procesuose ir vaiko raida yra tiesiogiai susiję. Svarbu pabrėžti, kad tėvai vaikui yra didžiausias autoritetas. Tėvų įsitraukimas į mokyklinę vaiko veiklą daug prisideda prie atžalos sėkmės. Vaikas kuria savo vertybių sistemą pagal tai, ką mano esant vertinga jo tėvams. Kitaip tariant, įsitraukiant tėvams į vaiko mokyklinę veiklą, tėvai parodo, kad mokykla ir mokslas yra jiems svarbūs. Tuo pačiu tai tampa svarbu ir vaikams. Kontaktas tarp namų ir mokyklos teigiamai veikia ne tik vaiko pasiekimus, bet ir įsivertinimo sistemą, pasitikėjimą savimi. Nėra abejonės, kad tokių vaikų kur kas geresni socialiniai, mokymosi ir kiti įgūdžiai. Žinoma, bendradarbiavimas teikia naudos ne tik vaikui, bet ir mokytojams. Mokytojai, turėdami galimybę artimiau pažinti šeimą, gali aiškiau suvokti mokinio poreikius, lanksčiau pritaikyti mokymo būdus. Galima teigti, kad mokykla ir šeima, veikdamos kartu, gali padėti vaikui siekti visokeriopos sėkmės.

 

Be abejonės, tėvų ir mokyklos bendradarbiavimo tradicijoms sukurti reikia laiko. Svarbu pasidžiaugti iniciatyviais pedagogais, jų siekiu paskatinti tėvelius bendradarbiauti. Štai Kauno Viktoro Kuprevičiaus pagrindinės mokyklos priešmokyklinio ugdymo pedagogė, pradinių klasių mokytoja metodininkė Vida Katinauskienė individualia iniciatyva ne pirmus metus suburia mažųjų mokinukų tėvelius klasėje sekti pasakas mažiesiems viso Advento metu.

 

Advento ir Kalėdų laikas pasirenkamas neatsitiktinai. Adventas lieka svarbus, nepaisant to, kad jo nepastebime ar neturime laiko gėrėtis jo liturginiu žavesiu. Pats šio meto jaukumas ir šeimiškumas verčia kilstelėti žvilgsnį nuo kasdienės rutinos, skubėjimo, įtampos bei nukreipti jį į kitus akiračius, nes nūdienos gyvensena užgožia dalykus, dėl kurių turėtume gyventi ir būti. Tai mokytojos siūloma galimybė dažniau nei įprasta pabūti su vaiku, neskubant pasikalbėti, pasekti pasaką, dar labiau suartėti ir pasidalinti nuoširdumu bei gerumu. Kitaip tariant, tai galimybė pažvelgti į savo laiką ir kasdienybę kitaip: pasirenkant tai, kas kiekvienam yra svarbiausia.

 

Kauno Viktoro Kuprevičiaus pagrindinės mokyklos priešmokyklinio ugdymo grupės vaikai viso Advento metu kiekvieną rytą pirmąjį skambutį sutinka su tėvelių sekama paslaptinga, prasminga, pamokančia bei įdomia pasaka žiemos ar Kalėdų tema. Organizuojant pasakų aptarimą, vaikai aktyviai dalijasi savo mintimis, lūkesčiais bei Kalėdiniais norais. Pratęsiant tėvelių ir vaikų susitikimų laiką, tėveliai savanoriškai organizuoja įvairias kūrybines veiklas, žaidimus, kuriuose vaikai itin noriai dalyvauja. Visi susitikimai yra be galo šilti, nuoširdūs, tai leidžia paįvairinti ugdymo procesą, ugdyti vaikų bei tėvų socialinę kompetenciją, formuoti tėvų ir vaikų teigiamas nuostatas į ugdymo procesą, jo svarbą bei formuoti tėvų teigiamas nuostatas į mokyklos ir tėvų bendradarbiavimo būtinumą.

 

Mokytojos Vidos Katinauskienės pasiūlyta idėja – Kalėdinė pasaka rytais, be abejonės, pasitvirtino. Vaikai kas rytą laukia stebuklo, tėveliai su džiaugsmu ir didele šypsena seka pasakas mažiesiems, organizuoja įvairias kūrybines veiklas, dalinasi savo nuoširdumu bei gerumu. Kiekvienas dalyvavęs tėvelis patvirtintų, kad būti su savo vaikais kartu jiems svarbioje aplinkoje, dalyvauti kartu su jais įvairiose ugdymo veiklose, pažinti savo vaikus skirtingose aplinkose – tiesiog smagu, gera ir prasminga. Su tėvų pagalba galime labai paįvairinti vaikų ugdymo procesą. Tikimasi ir linkima, kad ši mokytojos Vidos Katinauskienės iniciatyva taps tradicija, kaip ir daugelis mokyklos projektų, kuriuose aktyviai dalyvauja tėvai.

 

Džiugu, kad mokykloje, kurioje mokosi vaikai, tėveliai jaučiasi svarbūs ir reikalingi ugdymosi dalyviai.

 

Gražina Taujanskienė Kauno V. Kuprevičiaus pagrindinės mokyklos priešmokyklinio ugdymo grupės mokinės mama, Kauno kolegijos Kėdainių Jonušo Radvilos studijų centro socialinės pedagogikos studijų programos ištęstinių studijų IV kurso studentė