Kitoks pasiruošimas Velykoms mokykloje

Velykos – tai viena seniausių lietuvių tradicinių švenčių, tai gamtos atbudimo, pavasario džiaugsmo ir linksmybių šventė, kuri buvo bene labiausiai laukiama jaunimo ir vaikų. Velykos vaikams buvo ypatingai laukiamas žaidimų, skanėstų ir įvairių pramogų laikas. Tėvai ar seneliai su vaikais šiai šventei ruošdavosi visą savaitę. Jie eidavo parsinešti sulos, skindavo ir rinkdavo įvairias žoleles, juodalksnio ar ąžuolo žieves, kurias naudodavo margučių dažymui. Rinkdavo samanas ir pirmąsias pavasarines gėles, naudojamas stalo puošimui... Deja, situacija paskutiniu metu pasikeitė: vaikai mieliau laiką leidžia prie kompiuterio ar televizoriaus, o vietoje tradicinių patiekalų renkasi šokoladinius kiaušinius.

 

Kauno Viktoro Kuprevičiaus pagrindinės mokyklos priešmokyklinio ugdymo pradinių klasių mokytoja metodininkė Vida Katinauskienė, tęsdama tėvų ir mokyklos bendradarbiavimo tradicijas ugdymo įstaigoje, kartu su priešmokyklinės grupės tėveliais siekė vaikus sudominti Velykomis ir, mokytojos iniciatyva bei tėvelių pagalba, jų pasiruošimas Velykoms buvo kitoks.

 

Iki pat mokinių Velykų atostogų mokykloje visą savaitę kas ryt priešmokyklinio ugdymo klasėje vaikų laukė staigmena. Pirmadienio rytas prasidėjo pažintimi su buvusia mokyklos mokine Deimante Apalainyte. Manikiūro meistrė parodė vaikams, kaip dailiai galima piešti ornamentus ir papuošti margučius. Vaikai turėjo galimybę praktiškai išmėginti savo jėgas ornamentikoje ir įvairiais ornamentais išmarginti margučius, išpieštus ant kiaušinių šablonų iš popieriaus. Atvykęs svečias taip pat pasidalino prisiminimais apie mokyklinį gyvenimą ir patarė vaikams, kaip elgtis tam tikrose situacijose.

 

Kitus rytus priešmokyklinukus klasėje pasitiko vaikų mamos su parengtomis įvairiomis kūrybinėmis užduotimis. Antradienį vaikai, padedant mamytėms, puošė kiaušinius, pagamintus iš siūlų. Kartu bendradarbiaujant ir padedant vieni kitiems, iš šių pagamintų margučių visi kartu su dideliu džiaugsmu pasigamino Velykinę girliandą ir papuošė klasę. Ši Velykinė girlianda visą savaitę vaikams primindavo, kad artėja puiki pavasario šventė.

 

Trečiadienio rytas buvo išskirtinis. Priešmokyklinio ugdymo grupės mokinio mama į klasę atsinešė vieną seniausių lietuvių liaudies styginių muzikos instrumentų – kankles. Dalis vaikų jų nebuvo matę anksčiau. Vaikai turėjo galimybę iš arti susipažinti su kanklėmis, jas paliesti ir išgirsti nuostabų skambesį. Mama grojo kanklėmis, dainavo, mokė vaikus lietuvių liaudies dainų apie Velykas. Visą dieną klasėje vyravo ypatingai gera nuotaika, vaikai dainavo ir džiaugėsi artėjančiomis Velykomis.

 

Svarbu pabrėžti, kad vaikai mėgsta eksperimentuoti ir ieškoti naujų kiaušinio marginimo būdų, todėl ketvirtadienio rytą vaikai mokėsi kitaip puošti margučius. Kartu bendradarbiaujant kelioms mokinių mamoms, į klasę atsinešė puodą, kiaušinių, daug svogūnų lukštų ir popieriaus, kurį vaikai smulkiai sukarpė. Vėliau visi kartu visas šias gėrybes sudėjo į kojinę, gerai užrišo ir virė. Su dideliu nekantrumu visi laukė, kada margučiai išvirs ir pamatys galutinį rezultatą. Išvirti margučiai buvo labai gražūs ir visi kartu nuoširdžiai džiaugėsi bendru darbu.

 

Penktadienio rytas prasidėjo priešmokyklinės ugdymo grupės mokinės mamos sekama Velykine pasaka. Velykinė pasaka labai sudomino vaikus, jos labai atidžiai klausėsi, aptarimo metu vaikai aktyviai dalinosi savo įspūdžiais. Vėliau vaikams buvo pasakojama apie Velykų medį, jo svarbą. Taip pat visiems kartu bendradarbiaujant, iš spalvotų dalių visi klijavo margučius, kuriais papuošė savo klasės Velykų medį. Visi vaikai, tėveliai ir mokytoja tikisi, kad po pavasario atostogų ras jį sužaliavusį. Visas penktadienio rytas vaikams sukūrė paslaptingai svajingą dienos nuotaiką, kuri tik dar labiau paskatino laukti Velykų šventės.

 

Visa ši savaitė visiems dalyvavusiems suteikė labai daug džiaugsmo ir neužmirštamų malonių emocijų, tai dar labiau suartino mokyklą su tėveliais ir vaikais. Labai smagu ir malonu, kad tėveliai, nepaisant užimtumo ir įtemptos dienotvarkės, randa jėgų ir skiria laiko vaikučių pažinimo ugdymui, dalyvauja klasės veiklose, rodo susidomėjimą mokykline ugdomąją veikla. Visa tai duoda puikių rezultatų ne tik pažinimui, bet ir asmenybės, jo kūrybiškumo lavinimui, bedruomeniškumo skatinimui. Tikimasi, kad ateityje tėveliai taip pat aktyviai prisijungs prie panašių bendrų veiklų, įrodydami, kad jiems svarbu, ką jų vaikai veikia mokykloje, o ne tik namuose.

 

 

Gražina Taujanskienė Kauno V. Kuprevičiaus pagrindinės mokyklos priešmokyklinio ugdymo grupės mokinės mama, Kauno kolegijos Kėdainių Jonušo Radvilos studijų centro socialinės pedagogikos studijų programos ištęstinių studijų IV kurso studentė

 

Vida Katinauskienė Kauno V. Kuprevičiaus pagrindinės mokyklos pradinių klasių mokytoja metodininkė